Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach analitycznych i marketingowych zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie. Administratorem danych osobowych będzie Raczkowski Sp. k. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Zarządzaj cookies” możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Więcej informacji o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności.

FORUM HR PHARMA

Naszą ambicją jest stworzenie Forum wymiany doświadczeń HR, w tym compliance, branży farmaceutycznej. Chcemy, aby uczestnicy Forum HR Pharma mogli swobodnie wymieniać się doświadczeniami i poglądami nt. stosowanych praktyk i rozwiązań. Chcemy umożliwić uczestnikom wspólne doskonalenie się, kształtowanie pożądanych praktyk, tworzenie pożądanych standardów rynku oraz dobrych obyczajów. 

Spotkamy się w przyjaznym gronie, w otwartej atmosferze, wśród osób, które mają unikalne doświadczenia. 

Uczestnicy Forum HR Pharma otrzymają konkretną, praktyczną, ekspercką wiedzę oraz rekomendacje dotyczące stosowania prawa HR, w tym compliance. Wykorzystamy nasze 20 letnie doświadczenia w pracy dla najbardziej dynamicznych firm sektora farmaceutycznego. 

Forum HR Pharma dedykowane jest praktykom – menadżerom, pracownikom HR i compliance, oraz prawnikom branży farmaceutycznej.

Zapraszamy Państwa do uczestnictwa, prelekcji i aktywnego udziału w Forum HR Pharma jako liderów branży farmaceutycznej.

Koszt uczestnictwa: 1 550 zł netto/osoba, 25% rabatu dla drugiego uczestnika z firmy.
Godziny: 9:30 - 16:30
Termin: 7 czerwca 2018 r. 
Miejsce: biuro kancelarii przy ul. Bonifraterskiej 17 (21 piętro), Warszawa
Zgłoszenia prosimy kierować na adres prohrevents@raczkowski.eu
Warunki uczestnictwa tutaj. 

Agenda

9:30  –  9:45 Rejestracja uczestników
9:45 – 10:00 Wprowadzenie (prelegenci: r. pr. dr Iwona Jaroszewska-Ignatowska, r. pr. Sławomir Paruch) 


Panel I 10:00  – 11:30 Pracownicy mobilni – najczęstsze problemy farmacji 

10.00 – 10:45  Elastyczność. Czas pracy.
Iwona Jaroszewska-Ignatowska; adw. Karolina Schiffter, partner prowadząca zespół Global Mobility&Immigration, Sławomir Paruch 

  • Zadaniowy czas pracy w „polu”, ruchomy czas pracy w biurze - planowanie, rozliczanie, wyzwania i zagrożenia, najczęściej popełniane błędy
  • Podróże służbowe a podróże pracowników mobilnych w farmacji – podobieństwa i różnice, skutki finansowe
  • Podróże służbowe stanowiące delegowanie pracowników

10:45 – 11:30 Delegacje, noclegi, wyżywienie – podatki i ZUS
Katarzyna Serwińska, partner prowadząca zespół Podatków, Tomasz Kret

  • Zniesienie limitu składek na ZUS od 2019
  • Różnice w rozliczeniach dotyczących podróży służbowych pracowników biurowych i pracowników mobilnych.  
  • Opodatkowanie i oskładkowanie świadczeń związanych z podróżami pracowników i wyjazdami na wydarzenia branżowe.

>> Przerwa kawowa 11:15 – 11:45


Panel II 11:45 – 13:45 Wyzwania HR 2018/2019

11:45 – 12.30 Potrzeby biznesu a wartości etyczne
r. pr. Magdalena Żak, Dyrektor Działu Prawnego dla Polski i Krajów Bałtyckich w Johnson & Johnson Poland sp. z o.o.

  • Potrzeby biznesu w zderzeniu z wewnętrznymi kodeksami etyki i powszechnymi standardami etycznymi. 
  • Wewnętrzne regulacje compliance. Dotychczasowe przyzwyczajenia vs. nowe wymogi. 
  • Ryzyka wynikające z działań pracowników, przedstawicieli i agentów. Zagrożenia  korupcyjne, prezenty, zagrożenia produkcyjne i ryzyko naruszenia tajemnic przedsiębiorstwa oraz ryzyko konfliktu interesów. 

12.30 – 13:15 Dokumentacja pracownicza, regulaminy wewnętrzne w świetle RODO i Compliance
adw. dr. Damian Tokarczyk, apl. adw. Paulina Szymczak-Kamińska

  • Wdrożenie RODO i reguł compliance w regulaminach i praktyce. Nowe obowiązki dla HR.
  • Przechowywanie dokumentacji pracowniczej od 1 stycznia 2019 r.

13.15 – 14:00 Nadchodzą PPK
r. pr. Łukasz Kuczkowski; Sławomir Paruch

  • Czy wdrożyć czy uniknąć PPK. Jakie będą tego koszty.
  • Czy PPK zmotywują pracowników? Czy wzmocnią więzi z pracodawcą?

>> Lunch 14:00 – 14:30
 
Panel III 14:30 – 16:00 Zwolnienia
14.30 - 15.15 Non-performance
r. pr. Grzegorz Ruszczyk, partner prowadzący Zespół Procesowy, r. pr. Piotr Lewandowski

  • Brak wyników sprzedaży jako przyczyna zwolnienia.
  • Rola ocen okresowych i rocznych przy zamierzonym zwolnieniu.
  • Formułowanie ”programów naprawczych”, które mogą pomóc w zwolnieniu.
  • Formułowanie przyczyn zwolnienia i ich obrona w razie procesu sądowego

15.15 – 16.00 Restrukturyzacje
Sławomir Paruch, Iwona Jaroszewska-Ignatowska 

  • Programy dobrowolnych odejść. 
  • Kiedy trzeba wszczynać procedurę zwolnień grupowych
  • Premie retencyjne, umowy lojalnościowe i retencyjne.

Panel IV 16:00 – 16:30 Zakończenie
Zakończenie, losowanie nagrody - niespodzianki (Sławomir Paruch, Iwona Jaroszewska-Ignatowska)
 

Prelegenci

Radca prawny / Partner Zarządzający / Executive MBA / Kieruje biurem w Poznaniu

Łukasz posiada prawie 20-letnie doświadczenie w prawie HR.

Doradza w zakresie zbiorowych stosunków pracy, bieżących relacji i negocjacji ze związkami zawodowymi, a także prowadzi spory zbiorowe. Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu, negocjacji i rozwiązywaniu układów zbiorowych i innych porozumień społecznych oraz gwarancji pracowniczych.

Prowadzi restrukturyzacje pracownicze obejmujące zwolnienia grupowe, programy dobrowolnych odejść oraz inne formy redukcji zatrudnienia.

Wprowadził i rozwinął praktykę pracowniczych planów kapitałowych wraz z zagadnieniem ubezpieczeń społecznych.

Jest odpowiedzialny za projekt „HR bez papieru”, którego celem jest digitalizacja procesów w obszarze HR.

Do jego klientów należą spółki z branży handlowej, energetycznej, logistycznej, technologii, mediów i telekomunikacji (TMT) oraz farmaceutycznej.

Łukasz jest rekomendowany przez międzynarodowy ranking The Legal 500 EMEA w dziedzinie prawa pracy oraz white-collar crime. Jest członkiem European Employment Lawyers Association.

Wdraża nowe technologie do organizacji pracy, komunikacji i zarządzania kancelariami prawnymi.

Jest autorem wielu publikacji w mediach i prasie branżowej.

Szefowa praktyki podatków pracowniczych.

Katarzyna ma ponad 25-letnie doświadczenie w zakresie podatków pracowniczych. Specjalizuje się w zagadnieniach opodatkowania osób fizycznych oraz ubezpieczeń społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem cudzoziemców pracujących w Polsce oraz pracowników polskich wykonujących pracę za granicą.

Doradza polskim i międzynarodowym klientom przy optymalizacji kosztów pracy członków zarządu i kierowników wyższego szczebla, planowaniu i wdrażaniu optymalnych podatkowo struktur zatrudniania pracowników w Polsce.

Ponadto, doradza w ocenie skutków podatkowych programów akcji pracowniczych i opodatkowania zysków kapitałowych.

Jest autorką licznych publikacji dotyczących polskich i międzynarodowych kwestii podatków pracowniczych i ubezpieczeń społecznych.
Prowadzi seminaria i warsztaty w Polsce i za granicą. Jest częstym prelegentem i organizatorem webinariów poświęconych podatkom pracowniczym.

Wcześniej była związana z firmą z „Wielkiej Czwórki”.

 

Szef zespołu sporów sądowych.

Piotr ma ponad 10-letnie doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych i przedsądowych we wszystkich dziedzinach prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem spraw związanych z rozwiązaniem stosunku pracy, wynagrodzeniem, zakazem konkurencji, wypadkami przy pracy, mobbingiem i dyskryminacją.

Ponadto, doradza i reprezentuje klientów w sporach związanych ze zwolnieniami grupowymi i restrukturyzacją. Opracowuje strategie procesowe, plany zwolnień, w tym identyfikuje i określa kryteria doboru do zwolnień w ramach grup pracowników, a także przygotowuje wymaganą dokumentację.

Wspiera klientów w procesie komunikacji z przedstawicielami pracowników i związkami zawodowymi.

Zajmuje się także zawieraniem i rozwiązywaniem stosunków pracy oraz kształtowaniem odpowiednich warunków pracy, w tym opracowywaniem regulaminów wynagradzania.

Jego klientami są największe polskie spółki z branży nowych technologii, mediów i telekomunikacji, bankowości i finansów, farmaceutycznej oraz lotniczej.

Jest autorem licznych publikacji na temat prawa pracy i prawa HR.

 

Damian specjalizuje się w prowadzeniu postępowań karnych na tle prawa gospodarczego i prawa HR, a także wewnętrznych postępowań wyjaśniających ze szczególnym uwzględnieniem korupcji, mobbingu i kradzieży. Posiada bogate doświadczenie w obszarze compliance i whistleblowing.

Reprezentuje podejrzanych, oskarżonych i pokrzywdzonych w sprawach o przestępstwa białych kołnierzyków oraz gospodarczych związanych z zatrudnieniem.

Jako obrońca występuje w śledztwach i procesach dotyczących oszustw, wyrządzenia szkody spółkom, wypadków przy pracy i działań na szkodę pracowników.

Jako specjalista w dziedzinie compliance doradza przy projektach wdrożenia regulacji antykorupcyjnych, systemów zgłaszania nieprawidłowości oraz oceny ryzyka odpowiedzialności karnej.

Wśród jego klientów są m.in. spółki z branży farmaceutycznej, finansowej i produkcyjnej.

Autor opinii w zakresie polskiego prawa i praworządności dla sądów brytyjskich. Prelegent oraz organizator licznych szkoleń i konferencji poświęconych aspektom odpowiedzialności karnej i compliance. Autor polskich oraz zagranicznych publikacji.